سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

96/12/23
10:47 ص

خب سلام مجدد دوستان، ویدئوی قبلی رو دیدین؟ با کلیات آموزش 3d max آشنا شدین؟ خیلی از بچه ها به من پیام دادن و گفتن این آموزش خیلی مبتدی بود! خب اگر دقت کرده باشین من ابتدای مقاله قبلی هم که در مورد آشنایی با تری دی مکس بود نوشته که این آموزش ها مخصوص کسانی هستش که واقعا هیچ آشنایی با 3d max ندارن و تازه میخوان بیان تو گودش واسه همین از ب بسم الله شروع کردیم و به امید خدا همینجوری ریز و با جزئیات هم میریم جلو تا همه اونایی که میخوان استاد 3d max بشن، بدونن چیکار باید بکنن.
راستش چیزی که خیلی به من انگیزه داد تا این روال رو شروع کنم و ادامه بدم اصرار بیش از حد دانشپذیرای قدیمم بود که خب متاسفانه یه مدتی واقعا وقتشو نداشتم بخوام این آموزش ها رو واسشون ضبط کنم و فکر میکنم تو دوره زمونه الان، این بهترین روال یادگیری نرم افزار تری دی مکس باشه. بهتون قول میدم بعد از این دوره نیاز به هیچ کلاس آموزشی دیگه ای نداشته باشین و خیلی راحت بتونین کار حرفه ای خودتون رو توی حوزه 3d max شروع کنین. خیلی خب بریم سراغ جلسه دوم آموزش 3d max

آموزش 3d max - مدلسازی مقدماتی
تمرین آخر جلسه قبلی آموزش 3d max چی بود؟! کار با ابزارهای اصلی نرم افزار تری دی مکس و نحوه حرکت و پیشمایش توی فضای سه بعدی یا به اصطاح همون ویوپورت(viewport) درسته؟
بچه ها اینکه من خیلی تاکید داشتم جلسه قبل رو بارها و بارها گوش بدین و تمرین کنین واسه این بود که به مهمترین ابزار کاریتون مسلط بشین و بتونین خیلی راحت کارتونو باهاش ادامه بدین. خب یه مروری میکنیم باهم:
1-آشنایی با کلیات نرم افزار تری دی مکس، نحوه کارایی و کاربردهای اون در رشته های مختلف
2-آشنایی با قسمت های مختلف (منو ها، ابزارهای اصلی ، ابزارهای پیشمایش در صفحه و…)
3-آشنایی با ابزارهای اصلی انتخاب(Q)، جابجایی(W)، چرخش(E) و بزرگ کردن اشیاء (R) 
4-آشنایی با نحوه پیمایش و حرکت در فضای سه بعدی و کار با حجم ها
خب پس جلسه قبلی آموزش 3d max عملا هیچی نگفتیم. اینا فقط مقدمه بوده واسه شروع کار که امیدوارم حسابی تمرین کرده باشین و بهشون مسلط باشین چون این جلسه قراره تازه کارمونو شروع کنیم 

شروع کار با اشکال هندسی پایه در تری دی مکس

تو این جلسه قراره که با آبجکت های پایه و اصلی توی تری دی مکس آشنا بشیم و بعد از اون اشکال حرفه ای تر و پیچیده تر و بهتون معرفی کنیم و بعد از همه اونا نحوه ترکیب اشیاء رو خدمتون توضیح بدیم تا بتونین اولین صحنه از شروع کارتون با 3d max رو طراحی کنین.
واسه شروع کار کافیه از پنل سمت راست به ترتیب گرینه های

Create > Geometry > Standard Paramitives

رو دنبال کنین .

آموزش 3d max - مدلسازی مقدماتی

خب واسه رسم اولین آبجکت یعنی Box ، روش کلیک کنین. حالا با کلیک روی صفحه ویوپورت و درگ کردن (کشیدن ماوس) میتونین سطح مقطع اون رو تعیین کنین. با فشردن یه کلیک دیگه میتونین سطح مقطع رو تایید کنید! 

 

ادامه این مقاله آموزشی را به همراه ویدئوی فارسی آن میتوانید از سایت نمایه نگار دانلود نمایید

http://namayenegar.ir/3dmax-tutorial-modeling/


  

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ